Volg Arjan Kuiper op X Facebook pagina van Notaris Oudewater Linked-in profiel van Arjan Kuiper Linked-in profiel van Arjan Kuiper

Portaal


Via deze pagina kunt u uw dossiers online raadplegen. Welkom op ons portaal!

 

Melding dat er stukken klaar staan.

Als u hier terecht bent gekomen, heeft u vermoedelijk van ons kantoor een e-mailbericht gekregen met een link naar het hieronder vermelde portaal.

 

Eenmalige inlogcode

Tegenwoordig werkt het portaal niet meer met wachtwoorden maar met een eenmalige inlogcode, die u ook weer in de mail krijgt. In eerste instantie zou je zeggen dat dat minder veilig is, maar onze softwaremensen hebben ons verzekerd dat dat juist veiliger is, want, zo geven zij aan:

1. Vermindert het risico van zwakke of hergebruikte wachtwoorden.
2. Minder gevoelig voor phishingaanvallen, keyloggers, en databaselekken

3. Wachtwoorden kunnen worden geraden, gestolen of gelekt,  zijn vaak zwak gekozen of hergebruikt en zijn regelmatig doelwit van phishing.

 

Er zijn ook minder resets van wachtwoorden nodig dus voor ons is het ook handiger ;)

 

Waarom een portaal?

Ik hoor u vragen: "Waarom moet ik aan het portaal, notaris? Stuurt u het mij maar gewoon via de e-mail!"

Dit zijn de redenen:

1. Het is voor ons efficiënter, omdat het minder tijd kost om stukken te verzenden (waardoor we minder kosten aan u in rekening hoeven te brengen);

2. Het is veiliger, omdat e-mailberichten kunnen worden onderschept of in SPAMfilters terechtkomen en post soms niet aankomt.

3. Het wordt in verband met veiligheidsredenen ook geadviseerd om berichten zo te verzenden. Denkt u aan de per 25 mei 2018 van toepassing zijnde "AVG".

4. Hier logt u namelijk in op een beveiligd gedeelte van onze server, dat door onze ICT specialisten zeer goed is beveiligd. U kunt hier ook rustig kopieën van uw legitimatiebewijzen uploaden (dat kan altijd via "berichten" in een dossier, waarbij u een bijlage kunt toevoegen).

5. Voor u is dit portaal een naslagmogelijkheid en u kunt het ook gebruiken als een soort "notariskluis". Alle documenten die eenmaal worden gedeeld kunt u hier altijd weer in terugvinden. Daarom streven we er naar om ook afschriften / kopieën van uw akten in dit portaal voor u beschikbaar te maken.

6. En last but not least: onze beroepsorganisatie heeft het met een reeks andere maatregelen verplicht gesteld om veilig met u te communiceren (en dat is niet via de e-mail).

 

Optie?

We kunnen ook beveiligd mailen overigens als het nou echt niet lukt. Maar dit is eenvoudig en dit kunt u gewoon!

 

Let u op bij nota's van afrekening
Kreeg u een nieuwe versie van een afrekening of een eerder concept? Dan zijn er wijzigingen aangebracht. Neemt u deze dan goed door. Kijkt u bij een nieuwe afrekening even goed naar het eindsaldo.

Wellicht moet u bijbetalen bij de transactie.

Dan dienen de gelden aanwezig te zijn ten tijde van het passeren van de akte.

Dat vragen we ook bij declaraties. Wilt u deze voor het passeren overmaken? Wij sturen deze gebruikelijk met de concepten mee.

 

Uploaden

Wilt u iets uploaden of kreeg u een verzoek van ons om dat te doen? Zoek dan niet op upload, want dat is er namelijk niet. Via berichten kunt u documenten uploaden!

 

Problemen met inloggen

Soms lukt het niet om op het portaal te komen. Dat kan te maken hebben met een verouderde browser of wellicht probeert u in te loggen vanaf een bedrijfsnetwerk dat achter een firewall zit. Dan lukt het niet om in te loggen.

 

Problemen met het wachtwoord invoeren

Wat ook lastig kan zijn is dat u in uw e-mail een link krijgt om in te loggen. Vervolgens drukt u op een link in dat e-mailbericht en komt er in dezelfde mail een eenmalig wachtwoord. Als u dan uw wachtwoord heeft gekopieerd en u gaat terug naar de pagina, dan is het vaak al gesloten en moet het opnieuw.

U moet de pagina waarin het wachtwoord ingevoerd moet worden niet sluiten. Dat valt niet altijd mee.

Wat daarbij handig is kan zijn is even (vooral via telefoons) op de knop te drukken van de link en die even in te houden en dan krijgt u een popupbericht en als u dan klikt op "open in browser" of woorden met een soortgelijke strekking krijgt het een eigen scherm en is het heen en weer klikken makkelijker en daarmee blijft het dus langer open staan.

 

Vragen?

Heeft u vragen? Neem dan contact met ons op. Tenslotte melden wij nog dat wij op grond van gemelde AVGwetgeving uw gegevens moeten verwerken voor het maken van notariële akten en dergelijke, maar dat we daar natuurlijk met de grootst mogelijke zorgvuldigheid mee omgaan.

Onze volledige Privacyverklaring leest u hier.

 

Klikt u hier om het portaal te openen. 

Hier vindt u nog een overzichtskaart van hoe de procedure werkt.

We hebben hier nog een handleiding toegevoegd (deze is wel wat verouderd en omdat het tegenwoordig nog veel simpeler is dan vroeger is er vermoedelijk nog geen nieuwe beschikbaar gesteld; wellicht heeft u er toch wat aan en veel basisbeginselen zijn hetzelfde gebleven).